به نام خدا

گسترش روزافزون فناوری اطلاعات درعرصه های مختلف زندگی بشر همواره دغدغه خاطری برای اندیشمندان وتصمیم سازان فراهم می کند.زیرا سیطره بلامنازع علوم وفنون جدید در فرآیندهای فردی واجتماعی انسان اثرگذاری خود را برسرنوشت جوامع انسانی به رخ می کشد.

انسان قرن حاضر با انسان قرن قبل دربسیاری از ابعاد وجودی خود متفاوت ظاهر میشود.عمق اندیشه های  انسان امروز تحت تاثیر کشفیات جدید همواره درحال دگرگونی می باشد.بنابراین فرآیندی به نام

آموزش پیوندی ناگسستنی با آینده انسان قرن حاضر پیدانموده است.درجامعه امروزی انسان که از آن تعبیربه جامعه اطلاعاتی می شود انسانی موفق خواهد بود که مدام درحال یادگیری وافزایش دانش خود باشد.رکوددریادگیری مساویست با حذف وعقب ماندگی.

بنادارم دراین مجموعه مطالب که در وبلاگ مشاوران جوان سازمان درج می نمایم بررسی کاملی داشته

باشم از وضعیت فناوری اطلاعات در آموزش وپرورش .معتقدم بسترتمام پیشرفت های احتمالی که میتواند نصیب آموزش وپرورش گردد توجه جدی به مقوله فناوری اطلاعات است.

هم درعرصه آموزش وهم درعرصه پرورش نیاز به کارگیری فناوری اطلاعات  کاملا مشهود است. اگر بخواهیم نگاه به فناوری اطلاعات را به سه دسته کلی تقسیم کنیم می توانیم سه مورد ذیل را برشماریم:

۱- نگاه دانش محور

۲-نگاه تجربه محور

۳- نگاه دانش وتجربه محور

پایان قسمت اول